URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
  URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
 URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
 URZAD GMINY BIAŁY DUNAJEC

 

W ZWIĄZKU Z ZAISTNIAŁĄ SYTUACJĄ ODNOŚNIE PANOWANIA KORONOWIRUSA UPRZEJMIE PROSIMY PRZED PRZYJŚCIEM DO URZĘDU GMINY O KONTAKT TELEFONICZNY W CELU WERYFIKACJI CZY DANA SPRAWA MOŻE ZOSTAĆ ZAŁATWIONA PRZEZ TELEFON BĄDŹ ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ PRZESUNIĘCIA ZAŁATWIENIA SPRAWY W INNYM TERMINIE.

MA TO NA CELU ZMINIMALIZOWANIE ZARAŻENIA SIĘ KORONAWIRUSEM.

 

ZA WSZELKIE NIEDOGODNOŚCI PRZEPRASZAMY.

 

PONIŻEJ ZNAJDUJE SIĘ WYKAZ NUMERÓW TELEFONÓW DO POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW.

 

STANOWISKO DS KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ p.nr.13

 

0182079526

 

STANOWISKO DS KSIĘGOWOŚCI PODATKOWEJ p.nr.12

 

0182079523
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

KASA p.nr.6

 

Magdalena Trebunia
0182079522

 

OBSŁUGA SEKRETARIATU

 

Bożena Borkowska
0182079511
0182073124
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE p.nr.2

 

Agnieszka Topór-Huciańska
0182079517
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ARCHIWUM URZĘDU GMINY

 

Magdalena Trebunia
0182079522
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ZASTĘPCA KIEROWNIKA USC p.nr.9

 

Anna Wypychowska
0182079514
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I HANDLU p.nr.10

 

Anna Stachura
0182079520
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI p.nr.4

 

Maria Sieczka w zastępstwie Grzegorz Dziadkowiec
Janina Kulińska
0182079513
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

PEŁNOMOCNIK DS OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH I SPRAW WOJSKOWYCH, OBRONY CYWILNEJ p.nr.7

 

Antoni Górszczyk
0182079529
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

KANCELARIA MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH p.nr.2

 

Agnieszka Topór-Huciańska
0182079517

 

STANOWISKO DS BUDOWNICTWA p.nr.15

 

Stanisław Krzysztofiak
0182079516
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS GEODEZJI I GOSPODARKI GRUNTAMI p.nr.15

 

Anna Giewont
0182079516
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH p.nr.1

 

Adam Matyga
0182079521
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS GOSPODARKI KOMUNALNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA p.nr.1

 

Andrzej Kęsek
0182079521
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS POZYSKIWANIA FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCH / INSPEKTOR OCHRONY DANYCH (IOD) p.nr.1

 

Piotr Rusnak
0182079521
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

 

Ul. Jana Pawła II 312

34-425 Biały Dunajec

Tel: 0182079512

Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pon-Pt 7.30-15.30

 

ŚWIADCZENIA RODZINNE I FUNDUSZ ALIMENTACYJNY

 

Tel: 01820795-27

Fax: 18-20-731-24

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pok. nr 8

,,Czytanie na ekranie ”

,,Czytanie na ekranie ”

  Młody białodunajecki pisarz, rysownik autor książki ,,Podmuch” Mateusz Dziadkowiec. W...

Wójt Gminy Biały Dunajec, informuje.

      Wójt Gminy Biały Dunajec, informuje że w dniu 05.03.2021 ( piątek) Urząd...

Dziękujemy serdecznie za pomoc w zbieraniu nakrętek.

Dziękujemy serdecznie za pomoc w zbieraniu nakrętek.

  Serce na nakrętki, które znajduje się przy budynku Ośrodka Zdrowia w Białym Dunajcu...

  • ,,Czytanie na ekranie ”

    ,,Czytanie na ekranie ”

  • Wójt Gminy Biały Dunajec, informuje.

  • Dziękujemy serdecznie za pomoc w zbieraniu nakrętek.

    Dziękujemy serdecznie za pomoc w zbieraniu nakrętek.

 

sowmSystem Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON, a program „Aktywny samorząd”

 

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, chcąc zwiększyć dostępność  wsparcia dla Osób z Niepełnosprawnościami, uruchomił SOW - System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON. Oddział Małopolski PFRON przypomina, że już od 01 marca 2021 roku można złożyć wnioski o dofinasowanie przez Internet, oszczędzając czas, nie wychodząc z domu i nie stojąc w kolejkach.

 

SYSTEM OBSŁUGI WSPARCIA

System Obsługi Wsparcia to nowoczesna platforma, za pomocą której Osoby
z Niepełnosprawnościami, a także jednostki działające na rzecz Osób z Niepełnosprawnościami mogą elektronicznie składać wnioski dotyczące wsparcia finansowego ze środków PFRON. System ten umożliwia Osobom z Niepełnosprawnościami i podmiotom działającym na ich rzecz, szybki i sprawny proces aplikowania o środki PFRON, będące w gestii jednostek samorządowych bezpośrednio za pomocą systemu informatycznego. Jednocześnie pozwala on na sprawną weryfikację wniosków osób indywidualnych i instytucji na etapie przyznawania dofinasowań i co też ważne, bada skuteczność wydatkowania środków PFRON.

System SOW, wyposażony we wszystkie potrzebne formularze i wzory, m.in.: wnioski
o dofinasowanie, umowy dofinasowania, korespondencji oraz w inne funkcjonalności, które ułatwiają realizację programu. Wszystkie dokumenty niezbędne do złożenia wniosku lub zawarcia umowy dofinasowania, bądź rozliczenia dofinasowania, Wnioskodawca może skanować/powielać w formie elektronicznej i takie wnioski będą podstawą oceny formalnej
i merytorycznej oraz zawarcia umowy i rozliczenia dofinasowania.

 

Dzięki SOW możliwe jest załatwienie sprawy drogą elektroniczną na każdym jej etapie:

- uzyskanie informacji,

- wypełnienie wniosku,

- podpisanie i złożenie wniosku,

- dokonanie uzupełnień,

- zapoznanie się ze wzorem umowy,  

- rozliczenie dofinasowania.

 

PROGRAM „AKTYWNY SAMORZĄD”

Osoby aplikujące o dofinasowanie ze środków PFRON, w ramach programu „Aktywny samorząd” składają wnioski do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR) lub Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej (MOPS) zgodnie z miejscem zamieszkania wnioskodawcy. Rekomendujemy elektroniczne składanie wniosków w systemie SOW.

Program „Aktywny samorząd” jest ważnym krokiem w kierunku wydajniejszego modelu polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych, a formy wsparcia przewidziane
w programie dotyczą likwidacji barier ograniczających społeczne i zawodowe funkcjonowanie osób niepełnosprawnych.

W ramach tegorocznej edycji programu Aktywny Samorząd realizowane są następujące obszary i zadania:

 

MODUŁ I

Obszar A – likwidacja bariery transportowej:

  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
  • Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
  • Zadanie 3 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu  słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego,
  • Zadanie 4 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu,

Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:

  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności
    (do 16 roku życia) lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku lub obu kończyn górnych,
  • Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
  • Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku,
  • Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności
    (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami w komunikowaniu się za pomocą mowy,
  • Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,

Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:

  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności i dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym,
  • Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
  • Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, adresowana
    do osób ze stopniem niepełnosprawności,
  • Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, (co najmniej na III poziomie jakości), adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
  • Zadanie 5 – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania,

Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej

  • dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką, adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka;

Terminy: wnioski w ramach ww. zadań można składać już od 01 marca drogą elektroniczną do  dnia 31 sierpnia br.

 

MODUŁ II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium, a także do osób mających przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.

 

Terminy
W ramach Modułu II wnioski przyjmowane są drogą elektroniczną od 01 marca 2021 roku , termin zakończenia przyjmowania wniosków wypada:

- dnia 31 marca br. – dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2020/2021

 

Oraz

 

- dnia 10 października br. dl wniosków dotyczących roku akademickiego 2021/2022

 

Informacja dla studenta!

System SOW na bieżąco jest rozwijany i dostosowywany zarówno do potrzeb Osób z Niepełnosprawnościami jak i realizatorów wsparcia. Nowy formularz wniosku o Moduł II uwzględnia m. in. dodatek dla wnioskodawcy składającego wniosek w systemie SOW, w związku powyższym wnioskodawca może otrzymać dodatek zwiększony nawet do kwoty 800 zł. na pokrycie kosztów kształcenia lub 500 zł – w przypadku, gdy  wnioskodawca w poprzednim semestrze pobierał lub aktualnie pobiera naukę w formie zdalnej (w związku z pandemią).

 

Wszystkie osoby z niepełnosprawnościami zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego.

Przyznana pomoc w programie Aktywny samorząd, pozwoli także na pokrycie kosztów podpisu elektronicznego lub ewentualnego dojazdu w celu załatwienia formalności związanych z tym podpisem lub Profilem Zaufanym. Warto zaznaczyć, że posiadanie Profilu Zaufanego jest pomocne w procesie pobierania nauki, zapewnia nie tylko bezpieczny ale
i darmowy dostęp do usług publicznych bez wychodzenia z domu. W przypadku Osoby
z Niepełnosprawnościami jest niezbędnym wsparciem i ułatwieniem życia codziennego. Profil Zaufany umożliwia korzystanie z oferowanych przez Fundusz ułatwień związanych
z uzyskaniem dofinasowania ze środków PFRON oraz innych usług on-line na wielu portalach urzędowych.

 

Zachęcamy do korzystania z możliwości składania wniosków bez wychodzenia z domu a także do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 889 777.

Zachęcamy do odwiedzania naszej strony www.pfron.org.pl i zapoznanie się z najnowszymi komunikatami miedzy innymi związanymi z programem „Aktywny samorząd” oraz
z poniższym linkiem:

https://www.pfron.org.pl/o-funduszu/programy-i-zadania-pfron/programy-i-zadania-real/aktywny-samorzad/komunikaty/httpswwwpfronorgplaktualnosciszczegoly-aktualnoscinewsaktywny-samorzad-w-2021-roku-1/

oraz ze stroną Portal-SOW:

 

https://portal-sow.pfron.org.pl

 

Oddział Małopolski PFRON

Adres: 30-527 Kraków, ul. Na Zjeździe 11

Sekretariat: (12) 31 21 400

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

spisl 

pz


ochrona1

 

 

 

senior

 

kar 

SES1

MPOZ

 

mikro

 

METEO

logom

banerbiznes

2519

Porady Prawne

pomoc

Do Wynajęcia - Oferta

Wywóz Odpadów

Harmonogram

green2

ibuk

sowa

Gminy Partnerskie

 

 

Gmina Sianów

sianow

 

Gmina Chrzypsko Wielkie

chrzypsko